karangkakawi91.blogsport.com

Nikmati diskaun 15% dan 10% bayaran balik pinjaman PTPTN dari 22 Oktober 2016 hingga 31 Disember 2017

Nikmati diskaun 15% dan 10% bayaran balik pinjaman PTPTN dari 22 Oktober 2016 hingga 31 Disember 2017

Penyertaan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) dalam Pakatan Harapan (HARAPAN) dijangka diputuskan pada 13 Dis depan.

Timbalan Presiden AMANAH, Salahuddin Ayub (bawah, tengah) berkata perkara itu akan dibincangkan pada mesyuarat majlis presiden HARAPAN yang diadakan setiap bulan bagi membincangkan gerak kerja gabungan parti pembangkang itu.

"Saya yakin kami akan bermesyuarat tentang hasrat (Pengerusi BERSATU) Tun Dr Mahathir Mohamad untuk BERSATU diterima dalam keluarga HARAPAN.

"Saya yakin dan percaya bahawa tidak ada masalah untuk menerima BERSATUmenjadi satu lagi parti (gabungan) dalam HARAPAN menjadikan empat parti iaitu AMANAH, DAP, PKR dan BERSATU," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Konvensyen Pertama Parti Amanah Negara (AMANAH) Pulau Pinang di Georgetown, semalam.

Beliau berkata Tun Dr Mahathir sendiri menyatakan bahawa BERSATU tidak mahu menyertai HARAPAN sebagai 'pakatan plus-plus' sebaliknya mahu diterima sebagai satu keluarga dalam pakatan.

Pada Konvensyen Pakatan Harapan di Shah Alam 12 Nov lalu Dr Mahathir dilaporkan berkata pihaknya akan menyelesaikan beberapa perkara terlebih dahulu sebelum menyertai
pakatan tersebut termasuk menjadikan pakatan itu sebagai satu entiti.

Sementara itu pada konvensyen itu juga Presidennya Tan Sri Muhyiddin Yassin dilaporkan berkata walaupun secara dasarnya BERSATU bersetuju untuk menyertai pakatan pembangkang itu, tetapi kepimpinan kanan parti serpihan Umno berkenaan memerlukan masa untuk berbincang lebih lanjut mengenai penyatuan itu.

Sunday 27 November 2016

kuang kuang kuang...



Kejadian sejadah berdiri dengan sendirinya telah mengemparkan seluruh negara. Sejadah itu berdiri seolah-olah sedang menunaikan solat. Ada siap dengan berjemaah sekali. Beberapa insiden ini telah dilaporkan berlaku dibeberapa buah negeri seperti Kedah, Pulau Pinang dan Kelantan.

Berita terbaru kali ini berlaku di Melaka dikatakan sejadah bukan sahaja pandai berdiri malah dah pandai mengambil air sembahyang pulak (gambar). Insiden berlaku ketika waktu asar di sebuah surau apabila seorang kanak2 yang bermain berhampiran surau hendak membasuh kakinya terkejut melihat sehelai sejadah seperti sedang mengambil wudhu.

Selepas terlihat sejadah itu, kanak2 tersebut terus berlari ke rumah dan menerangkan kejadian yang dilihatnya kepada ibunya. Apa lagi si Ibu pun lantas membuat kecoh dan mengajak beberapa jiran2nya terus ke surau tersebut untuk menyaksikan sejadah mengambil air sembahyang pula kali ini.

Alangkah terkejutnya mereka dan seperti tidak percaya apa yang lihatnya memang benar2 berlaku sejadah tersebut berada dalam salah satu kolah kecil di surau tersebut seolah-olah seperti sedang mengambil air sembahyang.

Setelah suasana menjadi riuh rendah, tiba-tiba muncul bilal keluar dari dalam tandas surau dalam keadaan terpinga2 dan menanyakan kepada mereka apa yang sedang berlaku. Setelah mendengar penjelasan dari ibu kanak2 tadi, bilal tersebut lantas menerangkan hal sebenarnya seraya tersenyum menyatakan bahawa beliau yang meletakan sejadah tersebut disitu kerana hendak membasuhnya setelah terkena taik cicak.

KUANG KUANG KUANG....................

No comments:

Post a Comment